NADA Stresinizi Yönetebilmenizi Sağlar

Stres, hayatta kalmamızı sağlayan davranışlarımızın tetikleyicisidir. Kalp atışlarımızın hızlanmasını, adrenalin salgılamamızı, tehlikeden kaçmamızı, işlerimizi yetiştirmemizi sağlar.

Tabi dozunda ve kısa süreli olursa! Araştırmalar gösteriyor ki kronik strese maruz kalan insanların beyinlerinde fiziksel değişimler oluyor ve sinir sistemlerinde, aşırı tepkilerin verilmesine yol açan bir deformasyon gerçekleşiyor. Bu değişimlerin sonucunda anksiyete ve depresyona yatkınlık, uyku ve yeme bozuklukları, ağrı, kalp ritmi düzensizliği ve kalp krizi, odaklanma ve hafıza problemleri, dikkat eksikliği gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Üstelik stres her zaman dramla birlikte gelmiyor, bazen olumlu şeyler de strese neden oluyor; yeni bir iş, evlilik, doğum, akşam yemeği…   

Stresin varlığını, bedene ve zihne etkilerini fark edebilmek, stresle başa çıkabilmenin ilk adımı. NADA’da mindfulness pratikleri ile bedendeki ve zihindeki stres kodlarının farkına varmanızı, somatik hareketle stresi bedenden atmayı öğrenmenizi ve bunları yaparken eğlenmenizi sağlıyoruz.

NADA Duygu Durumunuzu Dengelemeye Yardımcı Olur

Her bir olumlu ve olumsuz duyguyu hissetmek ne kadar normalse, o duygudan çıkıp nötr olmak veya başka bir duyguyu hissetmek de o kadar normal. Acıdan çıkıp neşeye yer açabilmeyi, duygu durumunu dengeleyebilmeyi öğrenmek, hayatla başa çıkabilmenin altın kuralı.

NADA’da, hissettiğiniz duyguların farkına varabilmenize, farkına vardığınız duyguyla kalabilme kapasitenizi genişletmenize, duygularınızı bir tanık gibi gözlemleyebilmenize, ruh halinizi değiştirebilecek bilinci ve tekniği kazanmanıza yardımcı oluyoruz.

NADA Kaygı ve Depresyonla Mücadelenizi Destekler

Mindfulness pratikleri ve somatik hareketin kaygı ve depresyonu azaltıcı ve tekrarının önleyici etkileri birçok bilimsel araştırma ile kanıtlanmıştır.

Olumsuz düşünce döngüsüne kapıldığınızda gelen kaygı, kendini yargılama, yetersizlik ve mutsuzluk hissi, müdahale edilmediğinde, sürekli üzüntüye, hayattan zevk almamaya ve depresif hissetmeye kadar gidebilir. Yapılan araştırmalarda mindfulness temelli çalışmaların kaygının azalmasında, depresyonun önlenmesinde, tedavisinde ve tekrarlanma sıklığının azalmasında oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Mindfulness, düşüncelerin farkına varmanızı ve düşünce gruplarını adlandırmanızı sağlar. “Depresif düşünceler”e daldığınız fark ediyor olmanız, düşüncelerin üzerinizdeki etkisini zayıflatır. Çünkü artık düşüncelerinizden ibaret olmadığınızı ve onları durdurabileceğinizi, yerlerine olumlu düşünceler koyabileceğinizi bilirsiniz. Mindfulness, farkındalığınızı artırarak olumsuz düşünce döngüsünü kırmanızı sağlar.

Günlük aktiviteler haricinde, düzenli egzersiz yapmanın kaygıyı azaltıcı, depresyonu önleyici ve iyileştirici etkisi bilimsel araştırmalarla ispatlanmıştır. Düzenli yapılan egzersiz bireylerin ruh hallerini iyileştirici etkiye sahiptir.

NADA’nın mindfulness temelli somatik hareket modeli, araştırmaların sağladığı bilimsel bulguları temel alır, kaygı ve depresyonla mücadele edebilme yeterliliği kazanmanızı amaçlar.

NADA Fibromiyalji, Psikosomatik Ağrı ve Hastalıklarla Mücadelenizi Destekler

Mindfulness pratiklerinin ve mindfulness temelli hareketin fibromiyalji ve diğer psikosomatik ağrı ve hastalıklar üzerindeki etkisi birçok bilimsel çalışmaya konu olmuştur. Yapılan araştırmalar sonucunda, 8 haftalık mindfulness programlarının sonunda hissedilen ağrının, ağrıya bağlı depresyon ve kaygının azaldığı, hastaların kendilerini daha rahatlamış, daha sosyal hissetmeye başladıkları ve neşelerinin arttığı kanıtlanmıştır. Bir araştırmada, katılımcılarla yapılan 3 yıllık takip çalışmasının sonucunda mindfulness programının yarattığı tüm etkilerin uzun süreli ve devamlı olduğu saptanmıştır.

Mindfulness temelli stres azaltma yaklaşımının kurucusu Jon Kabat-Zinn’in araştırmalarında, 8 haftalık programın sırt ağrısından baş ve boyun ağrılarına kadar çeşitli ağrıların hissedilme düzeyini önemli ölçüde azalttığı görülmüştür.

Zihinsel ve fizyolojik birçok hastalık ve ağrı üzerinde yapılan çalışmalarda mindfulness pratiklerinin ve egzersizlerin iyileştirici ve iyileşmeyi hızlandırıcı etkisi kanıtlanmıştır.

NADA, midfulness temelli zihin ve beden pratikleri ile fiziksel ve zihinsel sağlığınızı destekler.