NADA

Kendini KEŞFETMEYE
NE DERSİN ?

NADA Kendinizi
Keşfetmenize Yardımcı Olur

Hayatın merkezinde olduğumuz halde, önceliği nadiren kendimize veririz. Kendi ihtiyaçlarımızı görmezden gelir, dikkatimizi çevremize yöneltiriz. Kendi değerlerimiz yerine, bize öğretilen korkuların kararlarımızı şekillendirdiğinin farkında bile varmayız. Başkalarının isteklerini kendi arzularımız zannederiz. Kendimizden kaçtıkça, dengeden ve iç huzurumuzdan uzaklaşırız.

NADA, kendinize yaklaşmanızı sağlar. Güçlü ve zayıf yönlerinizin farkına varmanıza, kendinizle ve çevrenizle barışmanıza, değişimi başlatmanıza yardımcı olur. Özfarkındalık ve özşefkat geliştirmenize, kendinizle ve çevrenizle olan ilişkinizi dönüştürmenize, değerlerinizi ve yaşam amacınızı keşfetmenize yardımcı olur.

NADA Farkındalık Akademisi

NADA, farkındalık akademisidir. Hızlı, kaotik ve belirsizliklerle dolu şehir hayatında, beden-zihin dengesini geliştirmeye, koordinasyonunu artırmaya, stresini yönetmeyi öğrenmeye ve sakinleşmeye ihtiyaç duyan bireylere, bedenle stres yönetimi egzersizleri, mindfulness – farkındalık pratikleri ile farkındalığın, iç huzurun ve dengelenmenin rahatlığını deneyimletir.

Mindfulness temelli stres ve kaygı yönetimi programları (MBSR), bedenden travma ve stres enerjisini salıverme egzersizleri (TRE), beden farkındalığı geliştirmek için yoga, nefes ve meditasyon pratikleri ile ihtiyacınız olan değişimi sağlayabilir, stres yönetimi, bilişsel esneklik, duygusal dayanıklılık (resilience), beden-zihin dengesi, öz farkındalık, sosyal farkındalık, öz şefkat ve empati becerilerinizi geliştirebilir, kendinizle ve çevrenizle olan ilişkilerinizi iyleştirebilirsiniz.

Direndiğiniz şey devam eder.. Kabul ettiğiniz şey dönüşür!

Unutmayın, değişim fark etmekle başlar!

NADA Duygu Durumunuzu
Dengelemenize Yardımcı Olur

Mindfulness pratikleri ve somatik hareketin kaygı ve depresyonu azaltıcı ve tekrarının önleyici etkileri birçok bilimsel araştırma ile kanıtlanmıştır.

Olumsuz düşünce döngüsüne kapıldığınızda gelen kaygı, kendini yargılama, yetersizlik ve mutsuzluk hissi, müdahale edilmediğinde, sürekli üzüntüye, hayattan zevk almamaya ve depresif hissetmeye kadar gidebilir. Yapılan araştırmalarda mindfulness temelli çalışmaların kaygının azalmasında, depresyonun önlenmesinde, tedavisinde ve tekrarlanma sıklığının azalmasında oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Mindfulness, düşüncelerin farkına varmanızı ve düşünce döngülerini tanımlamanızı sağlar. “Depresif düşünceler”e daldığınız fark ediyor olmanız, düşüncelerin üzerinizdeki etkisini zayıflatır. Çünkü artık düşüncelerinizden ibaret olmadığınızı ve onları durdurabileceğinizi, yerlerine olumlu düşünceler koyabileceğinizi bilirsiniz. Farkındalığınızı artırarak, olumsuz düşünce döngüsünü kırmanız mümkündür.

Günlük aktiviteler haricinde, düzenli egzersiz yapmanın kaygıyı azaltıcı, depresyonu önleyici ve iyileştirici etkisi bilimsel araştırmalarla ispatlanmıştır. Düzenli yapılan egzersiz bireylerin ruh hallerini iyileştirici etkiye sahiptir.

NADA’nın mindfulness temelli somatik hareket modeli, araştırmaların sağladığı bilimsel bulguları temel alır, kaygı ve depresyonla mücadele edebilme yeterliliği kazanmanızı amaçlar.

NADA Stresinizi
Yönetebilmenizi Sağlar

Stres, hayatta kalmamızı sağlayan davranışlarımızın tetikleyicisidir. Kalp atışlarımızın hızlanmasını, adrenalin salgılamamızı, tehlikeden kaçmamızı, işlerimizi yetiştirmemizi sağlar. Bizi konfor alanımızdan çıkmaya zorlayan ve performansımızı zirveye taşıyan da strestir. Tabi ki dozunda ve kısa süreli olursa!

Kronik strese maruz kalan insanların beyinlerinde olumsuz fiziksel değişimler ve sinir sistemlerinde, aşırı tepkilerin verilmesine yol açan bir deformasyon gerçekleşiyor. Bu değişimlerin sonucunda anksiyete ve depresyona yatkınlık, uyku ve yeme bozuklukları, ağrı, kalp ritmi düzensizliği ve kalp krizi, odaklanma ve hafıza problemleri, dikkat eksikliği gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Üstelik stres her zaman dramla birlikte gelmiyor, bazen olumlu şeyler de strese neden oluyor; yeni bir iş, evlilik, doğum, akşam yemeği…   

Stresin varlığını, bedene ve zihne etkilerini fark edebilmek, stresle başa çıkabilmenin ilk adımı. NADA’da mindfulness pratikleri ile bedendeki ve zihindeki stres kodlarının farkına varmanızı, somatik hareketle stresi bedenden atmayı öğrenmenizi ve bunları yaparken eğlenmenizi sağlıyoruz.

NADA Kaygı ve Depresyonla
Mücadelenizi Destekler

Mindfulness pratikleri ve somatik hareketin kaygı ve depresyonu azaltıcı ve tekrarının önleyici etkileri birçok bilimsel araştırma ile kanıtlanmıştır.

Olumsuz düşünce döngüsüne kapıldığınızda gelen kaygı, kendini yargılama, yetersizlik ve mutsuzluk hissi, müdahale edilmediğinde, sürekli üzüntüye, hayattan zevk almamaya ve depresif hissetmeye kadar gidebilir. Yapılan araştırmalarda mindfulness temelli çalışmaların kaygının azalmasında, depresyonun önlenmesinde, tedavisinde ve tekrarlanma sıklığının azalmasında oldukça etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Mindfulness, düşüncelerin farkına varmanızı ve düşünce döngülerini tanımlamanızı sağlar. “Depresif düşünceler”e daldığınız fark ediyor olmanız, düşüncelerin üzerinizdeki etkisini zayıflatır. Çünkü artık düşüncelerinizden ibaret olmadığınızı ve onları durdurabileceğinizi, yerlerine olumlu düşünceler koyabileceğinizi bilirsiniz. Farkındalığınızı artırarak, olumsuz düşünce döngüsünü kırmanız mümkündür.

Günlük aktiviteler haricinde, düzenli egzersiz yapmanın kaygıyı azaltıcı, depresyonu önleyici ve iyileştirici etkisi bilimsel araştırmalarla ispatlanmıştır. Düzenli yapılan egzersiz bireylerin ruh hallerini iyileştirici etkiye sahiptir.

NADA’nın mindfulness temelli somatik hareket modeli, araştırmaların sağladığı bilimsel bulguları temel alır, kaygı ve depresyonla mücadele edebilme yeterliliği kazanmanızı amaçlar.

NADA Fibromiyalji, Psikosomatik Ağrı ve Hastalıklarla Mücadelenizi Destekler

Mindfulness pratiklerinin ve mindfulness temelli hareketin fibromiyalji ve diğer psikosomatik ağrı ve hastalıklar üzerindeki etkisi birçok bilimsel çalışmaya konu olmuştur. Yapılan araştırmalar sonucunda, 8 haftalık mindfulness programlarının sonunda hissedilen ağrının, ağrıya bağlı depresyon ve kaygının azaldığı, hastaların kendilerini daha rahatlamış, daha sosyal hissetmeye başladıkları ve neşelerinin arttığı kanıtlanmıştır. Bir araştırmada, katılımcılarla yapılan 3 yıllık takip çalışmasının sonucunda mindfulness programının yarattığı tüm etkilerin uzun süreli ve devamlı olduğu saptanmıştır.

Mindfulness temelli stres azaltma yaklaşımının kurucusu Jon Kabat-Zinn’in araştırmalarında, 8 haftalık programın sırt ağrısından baş ve boyun ağrılarına kadar çeşitli ağrıların hissedilme düzeyini önemli ölçüde azalttığı görülmüştür.

Zihinsel ve fizyolojik birçok hastalık ve ağrı üzerinde yapılan çalışmalarda mindfulness pratiklerinin ve egzersizlerin iyileştirici ve iyileşmeyi hızlandırıcı etkisi kanıtlanmıştır.

NADA, midfulness temelli zihin ve beden pratikleri ile fiziksel ve zihinsel sağlığınızı destekler.

NADA Yaklaşımı

NADA, farkındalık akademisidir. Hızlı, kaotik ve belirsizliklerle dolu şehir hayatında, beden-zihin dengesini geliştirmeye, koordinasyonunu artırmaya, stresini yönetmeyi öğrenmeye ve sakinleşmeye ihtiyaç duyan bireylere, bedenle stres yönetimi egzersizleri, mindfulness – farkındalık pratikleri ile farkındalığın, iç huzurun ve dengelenmenin rahatlığını deneyimletir.

Mindfulness temelli stres ve kaygı yönetimi programları (MBSR), bedenden travma ve stres enerjisini salıverme egzersizleri (TRE), beden farkındalığı geliştirmek için yoga, nefes ve meditasyon pratikleri ile ihtiyacınız olan değişimi sağlayabilir, stres yönetimi, bilişsel esneklik, duygusal dayanıklılık (resilience), beden-zihin dengesi, öz farkındalık, sosyal farkındalık, öz şefkat ve empati becerilerinizi geliştirebilir, kendinizle ve çevrenizle olan ilişkilerinizi iyleştirebilirsiniz.

Direndiğiniz şey devam eder.. Kabul ettiğiniz şey dönüşür!

Unutmayın, değişim fark etmekle başlar!

BİREYLER İÇİN NADA
Yetişkin antisTREss Seansları

Stres ve travma enerjisini salıvermeyi sağlayan somatik hareket ve mindfulness pratiklerini birleştirerek, sakinlik, psikolojik dayanıklılık (resilience) ve denge kazandırmayı amaçlayan, 90 dakikalık birey veya grup çalışmalarıdır.

Akut veya kronik stresin yarattığı enerji bedende depolanır. Bu nedenle stresle sadece zihinsel değil fiziksel olarak da başa çıkmayı öğrenmek gerekir. antisTREss seansları, beden psikoterapisi ve TRE temeline dayayan fiziksel hareketlerle bedende birikmiş olan travma stres enerjisini boşaltmayı, zihni ve bedeni sakinleştirip, dengelenmeyi sağlar.

Atölyeler

3 saatlik atölye çalışmaları yetişkinlerin, zihin ve beden farkındalığı aracılığı ile stres yönetimi, dayanıklılık ve esneklik becerilerinin (resilience), öz farkındalıklarının, koordinasyonlarının, şefkat ve empati yeteneklerinin gelişimine önemli katkılar sağlar.

Teorik anlatım, farkındalık pratikleri ve fiziksel hareketleri içeren atölye çalışmaları 16 yaş ve üzerindeki tüm bireylerin katılımına açıktır.

 

Yetişkinler İçin Denge Akademisi

Yetişkinler İçin Denge Akademisi, farkındalık temelli zihinsel ve fiziksel egzersizlerden oluşan programdır. 8 hafta* sürer. Her hafta 2 saatlik atölye çalışması ve katılımcıların gelişiminin sürekliliğini hedefleyen eğlenceli ödevlerden oluşur.

Denge Akademisi, bireylerin öz ve sosyal farkındalıklarını, stres yönetimi, dayanıklılık ve esneklik becerilerini, beden-zihin dengelerini, beden farkındalıklarını, koordinasyonlarını, şefkat ve empati yeteneklerini ve motor becerilerini geliştirmek üzere mindfulness ve hareket uzmanları tarafından tasarlanmıştır.

*8 hafta devamlılığı olan mindfulness pratiklerinin insan beyninde yarattığı olumlu etki ve fiziksel değişim, Harvard Üniversitesi başta olmak üzere birçok üniversitede yürütülen bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. 8 hafta, sinir sisteminin regülasyonu, bireyin duygu durumunun yönetimini ele alması, stresle başa çıkabilmeyi öğrenmesi için tüm dünyada uygulanan, ideal bir süredir.

KURUMLAR İÇİN NADA
Kurumsal Atölyeler

3 saatlik atölye çalışanların, zihin ve beden farkındalığı aracılığı ile stres yönetimi, dayanıklılık, esneklik ve odaklanma becerilerinin, öz ve sosyal farkındalıklarının, koordinasyonlarının, beden-zihin dengelerinin, şefkat ve empati yeteneklerinin gelişimine önemli katkılar sağlar. Çalışanların motivasyonlarını, konsantrasyonlarını ve ekiplerin uyumlarını iyileştirmede oldukça etkilidir. Bunun yanında, gelişim hedefi olan yetenek ve becerilerin kazanımı için kuruma ve gruba özel içerik geliştirilmektedir.

Teorik anlatım, farkındalık pratikleri ve fiziksel egzersizleri içeren atölye çalışmaları örgütsel psikoloji, mindfulness ve hareket uzmanları tarafından tasarlanmaktadır.

Kurumsal Denge Akademisi

Kurumsal Denge Akademisi, çalışanların öz ve sosyal farkındalıklarını, stres yönetimi, dayanıklılık, esneklik ve odaklanma becerilerini, beden-zihin dengelerini, beden farkındalıklarını, koordinasyonlarını, şefkat ve empati yeteneklerini ve motor becerilerini geliştirmek üzere örgütsel psikoloji, mindfulness ve hareket uzmanları tarafından tasarlanmıştır. Temel becerilerin yanında, kurumun hedeflediği yetkinlik ve becerilerin kazanımı için, kuruma ve gruba özel içerik oluşturulmaktadır.

Denge Akademisi, ihtiyaca göre 4 ila 8* hafta süren bir programdır. Her hafta 2 saatlik atölye çalışması ve katılımcıların gelişiminin sürekliliğini hedefleyen eğlenceli ödevlerden oluşur.

*8 hafta devamlılığı olan mindfulness pratiklerinin insan beyninde yarattığı olumlu etki ve fiziksel değişim, Harvard Üniversitesi başta olmak üzere birçok üniversitede yürütülen bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. 8 hafta, sinir sisteminin regülasyonu, bireyin duygu durumunun yönetimini ele alması, stresle başa çıkabilmeyi öğrenmesi için tüm dünyada uygulanan, ideal bir süredir.

NADA Blank – Yaratıcılık Akademisi

Farklı disiplinleri bir araya getirerek, yaratıcı kaslarınızı geliştirmeyi ve inovatif çözümler üretmenizi amaçlayan 12-48 saatlik atölye çalışmalarıdır.

NADA Blank, yaratıcı kaslarınızı geliştirerek, yenilikçi çözümleri üretmenizi amaçlar.

Dr. Elif Yurdakul

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde öğretim üyesi ve NADA’da Chief Wellbeing Officer olarak, mindfulness temelli gelişim programları uygulamaktadır.

İş hayatına kurumsal satış ve pazarlama pozisyonları ile başlamış ve 2002-2012 yılları arasında geçici yapı mimarisi alanında, ortağı ve iş geliştirmeden sorumlu olduğu şirket ile birçok ulusal ve uluslararası projeye imza atmıştır.
 Marmara Üniversitesi’nde Reklam ve Tanıtım, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Örgütsel Psikoloji yüksek lisans programlarını tamamlamış, 2013 yılında Marmara Üniversitesi’nde, Pazarlama ve Üretim Yönetimi alanında doktorasını alarak akademik hayata geçiş yapmıştır. 2014-2019 yılları arasında BİLGİ’nin stratejik planlama koordinatörlüğünü yürütmüştür. Halen üniversitede stres yönetimi, mindfulness, wellbeing, yönetim ve pazarlama dersleri vermektedir. 

2013 yılında Travma Çalışmaları eğitimi ile başlayan psikoloji ve wellbeing yolculuğu, Türkiye ve Nepal’de yoga, meditasyon, nefes ve beden çalışmaları eğitimleri ile devam etmiştir. Sertifikalı yoga ve meditasyon eğitmeni, TRE (Trauma and Stress Release Exercises) uygulayıcısı ve mindfulness koçudur.

Çalışma alanları örgütsel psikoloji, değişim ve performans yönetimi, mindfulness temelli stres yönetimi (MBSR), bedenle stres yönetimi, meditasyon, özfarkındalık, özşefkat, psikolojik dayanıklılık ve esneklik geliştirmedir. Bu alanlarda danışmanlık yapmakta, eğitimler ve atölye çalışmaları düzenlemekte, özfarkındalığın ve mindfulness temelli yaklaşımların yayılması amacıyla seminerler vermektedir.

Referanslar

Yorumlar

Geçmişte yaşadığım travmaların etkilerinin geçmiş olduğunu zannettiğim ama aslında sadece halı altına süpürülmüş olduğunu ve güncel yaşanan zorluklarda yada yoğun stres altında tekrar ve tekrar ortaya çıkarak farklı sorunlara sebep olduğunu Elif hoca ile yaptığım çalışmalar sayesinde farkettim. Uygulamış olduğu farklı tekniklerle (meditasyon, nefes, TRE, antigravity yoga) bedenimin ve zihnimin birlikte çalışmasını sağlayarak, hem fiziksel hem ruhsal stresten arınmak, farkındalığımı arttırmak , farklı bakış açıları kazandırmak , kendi benliğimi fark etmek, özşefkat ve affetmek gibi konularda çalışmak hayatıma çok değer kattı . Bu sayede önemli kararlar alırken kendimden ve ne istediğimden emin olarak adım atmamı sağladı. Ayrıca Elif hoca şefkatli ve samimi yaklaşımıyla çalışmamızı gerçekten güven dolu hale getirdi.
T... Ö....
Bacaklarımda yıllardır süren ağrı ve kasılmalar vardı. Bunların travmalardan kaynakladığı asla aklıma gelmezdi. TRE’yi Elif hoca ile denediğimizde vücudumun nasıl titrediğine hayret ettim. Bana öğrettiği şekilde evde yapmaya devam ettim. Ağrılarım ve kasılmalarım geçti. Aklımdan geçmişi çıkaramıyordum bir türlü. Şimdi, düşünceler aklıma geldikçe meditasyonya da nefes egzersizi yapıyorum. Unutkanlığım azaldı. Keşke yıllar önce öğrenseydim bunları.
S... Y....

E-Posta Gönderin

Detaylı bilgi almak için bize e-posta gönderebilirsiniz.